سفارش تبلیغ
صبا ویژن

راهنمای خرید دسته گل خواستگاری

روز خواستگاری یکی از مهم‌ترین و به یاد ماندنی‌ترین روزهای زندگی هر زوج است. از این رو خرید گل خواستگاری از اهمیت بالایی برخوردار است. معمولا برای این مناسبت از دسته‌گل، سبدگل، جام گل نامزدی یا بله برون، باکس‌گل لاکچری استفاده می‌شود. خرید گل خواستگاری از طرف خانواده پسر با توجه به شناختی که از شرایط فرهنگی و اجتماعی خانواده دختر دارند بهتر است در جلسه اول انجام شود. مخصوصا اگر در جلسه اول خواستگاری خود آقای داماد نیز حضور داشته باشند؛ چون این کار به دو جهت اهمیت می‌یابد:

اول این که اگر خانواده دختر انتظار آوردن گل را داشته باشند ولی چنین کاری انجام نشود ممکن است آن را به حساب بی احترامی یا دست کم گرفتن خود بگذارند.

دوم این که در شرایط فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی اگر در اولین جلسه گل برده شود اثر روانی خوبی بر روی خانواده دختر خواهد داشت. مخصوصا اگر خانواده دختر این مسائل رو دلیل بر خسیس بودن آقای داماد بدانند.

در صورتی که آشنایی قبلی با خانواده دختر دارید، مثلا همسایه بوده یا از طریق معرف آشنا خواستگاری پیشنهاد داده شده باشد، بهتر است به جای گل یک جعبه شیرینی برده شود.

دسته‌گل خواستگاری

برخی از خانواده‌ها ترجیح می‌دهند که برای جلسات اول به جای بردن شیرینی از دسته گل استفاده کنند. البته در جلسات خواستگاری که ممکن است نتیجه آن پیوند بین دختر و پسراتفاق نیفتد و همچنین جلسات آشنایی تا قبل از گرفتن بله از عروس خانم، بردن دسته گل همراه با جعبه شیرینی بسیار رسمی است و عموما برای جلسات تعیین مهریه و نامزدی از هر دو باهم استفاده می‌شود. خرید دسته گل خواستگاری شیک و ساده حالت صمیمانه‌تری دارد و حس راحتی بیشتری می‌دهد. معمولا گل رز قرمز پایه دسته گل‌های خواستگاری است. گفته می‌شود تعداد گل‌هایی که برای این روز خاص برده می‌شود به تعداد فرد باشد.

خرید دسته گل خواستگاری رز قرمز

چه رنگ گل هایی برای مراسم خواستگاری مناسب است؟
معمولا برای تزئین باکس گل ، جام گل ، سبد گل و یا دسته گل خواستگاری، از اکثر رنگ ها استفاده میشود و این مورد کاملا به سلیقه و نظر شخص خریدار بستگی دارد زیرا گلهایی که در یک خانواده هستند مثل گل رز، در رنگ های بسیاری تهیه و تولید می شوند(البته این مورد برای اکثر گل های شاخه بریده می باشد). مهمترین اصل در خرید یک گل مناسب برای این شب، دانستن سلیقه عروس خانم است که چه گلی را دوست دارد و یا از چه ترکیب رنگ هایی خوشش می آید. این مورد می تواند کمک بزرگی برای تهیه این گل به آقا داماد باشد. اما طبق آمار بیشترین گلهایی که استفاده میشوند شامل گل های زیر می باشند (به ترتیب پر استفاده ترین ها) :
1.    گل رز (همه رنگ ها)
2.    گل آنتریوم (سفید و بنفش)
3.    گل ارکیده (سفید و بنفش)
4.    گل داوودی (اکثر رنگ ها)
5.    گل لیلیوم (سفید و صورتی)
6.    گل ژیپسوفیلیا (عروس)
7.    گل میخک (همه رنگ ها)
8.    گل آلسترومریا (بنفش و سفید و صورتی)

جمع بندی و نتیجه گیری
همه افراد با همه سلیقه ها می توانند گل مورد نظر خود را برای این مراسم تهیه کنند که این مورد کاملا شخصی می باشد اما تا جای ممکن سعی کنید گل های تازه و خوشبو تهیه کنید و تلاش نکنید که حتما گلی با قیمت بالا تهیه کنید. اگر برای تهیه این گل شک دارید و نیاز به راهنمایی داشتید می توانید به گل فروشی های سراسر کشور سر بزنید و بهترین انتخاب را داشته باشید.